Régi reklámok - emlékszel még a szövegükre?

Régen, valamikor a hetvenes-nyolcvanas években ugyanolyan műsorszám volt, mint a többi, nézte az ember, de főleg a gyerekek.  
Voltak kifejezett kedvencek, és voltak olyanok, amiket nem szerettek.
Amiket viszont igen - egy kis frissítéssel mai napig fújják, egyik másik reklám pedig olyan sztár, hogyha valahol megjelenik, akkor sorban osztogatják.
Ilyen volt a Hurka -dal is. Manapság már elképzelhetetlen, hogy ne egy konkrét terméket, hanem csak egy termékfajtát reklámozzanak, akkor még - a szocializmusban - ment a dolog, mindegy volt, melyik  állami gazdaság finomságát vásároljuk, a lényeg az volt, hogy vegyük 
Hogy egészségtelen? Ezzel nem foglalkoztunk, a lényeg hogy volt étel. Másrészt meg ha mozog az ember, - márpedig akkoriban lényegesen többet mozogtunk - (természetesen, nem konditeremben izzadva, gépen kínlódva) akkor mértékkel bármit megehet az ember.

Ez a Jóska
Ez a Gyurka
Ez meg itt a véres hurka!
Jóska, Gyurka, véres hurka,
Milyen jó a májas hurka!
Hú de jó, sütni való!
A hurka télen-nyáron jó!
Itt a kenyér,
Itt a só, 
Hurkát enni csuda jó!

Vagy a Skálás alapreklám, egy zseniális szójáték:
Én vagyok a Skála kópé
Reklámom a Skála kóp-é...!

Vagy a másik, ami még ütősebb volt:
Bemegyek!
Kijövök!
De milyen jól kijövök,
Ha bemegyek!

És az akkoriban elterjedő papírpelenka reklám?  Addig az anyák mostak, meg mostak, meg mostak - nem egész nap a babákat szórakoztatták. A gyerekek megtanulták lefoglalni magukat akkor is, ha az anyunak dolga volt. Ráadásul - mivel nem volt olyan kényelmes a vászopelenka használata, mint a papír - ezért gyorsabban bilire is szoktak. 
Van nagydolog,
van kisdolog,
számunkra ez 
fontos dolog.
Ám a nagydolog
sem nagy dolog,
mert van Libe-Libe-Libe-Liberó!

No és a Traubisoda, ami abban az időben teljesen más volt, mint "felújított" változata. Nem igazán értem, hogy nincs meg az eredeti recept, vagy ha megvan, miért kellett rajta változtatni.
Amikor az ember még csak kis gyerek,
Akkor is kell tudományos ismeret.
A természet ajándéka énnekem,
Minden cseppjét külön élvezem.
Felfrissít a dupla buborék,
Sok lehet, de soha nem elég.
Épp ezért a kedvenc slágerem:
traubi, traubi szóda...

Vagy  a dohányzásról leszoktatni óhajtó-sóhajtó reklámfilm, a Hagyd már abba. Bizony ekkoriban lényegében majd minden fiatal dohányzott, vagy állandóan, vagy csak alkalmilag.
Hagyd már abba. Ciki, hogyha égsz.
Hagyd már abba tényleg, nem menő, ha égsz!
Füsttel haver nem sokáig élsz.
Úgy kell neked, ennyit ér az ész!

Aztán ott volt a Sárvári termálkristály reklám, ami nem is szövegében, hanem képileg volt érdekes, főleg egy gyereknek. Hisz nagyi korú emberkék szaladgálnak, csúszkálnak a lépcsőkorláton, és közben azt éneklik:
Köszönjük Néked Sárvár, Sárvári Termálkristály!
Te mikre emlékszel még?
Fotó: Youtube.com