Tudod, mivel turbózhatod fel szervezeted az influenzás időszakra?

Valahogy elterjedt az a nézet, hogy ha nyakra-főre eszünk C-vitamin tartalmú dolgokat, akkor elkerülhetjük az influenzát, és  a megfázásokat.
Ez nem teljesen van így, valójában a C-vitamin nem segít a megelőzésben, de ha már elkaptuk a betegséget, akkor jó szolgálatot tehet, könnyebben legyőzhetjük vele.
Viszont van egy elem, amit úgy hívnak, hogy cink. 
Ez az anyag meggátolja a vírusok szaporodását, tehát ha idejében észleljük a bajt, kapar a torkunk, tüszkölhetnékünk van, furcsa színben látjuk a világot, gyengébbnek érezzük magunkat az átlagosnál, akkor nem árt fogyasztani belőle. 
Természetes formában Jelen van a májban és a vörös húsokban, a brokkoliban. Ez utóbbiban olyan mennyiségben van, ha egy fél pohárnyit elfogyasztunk belőle, akkor majd kétszeresét fogyasztjuk a napi szükségletnek. De betegség esetén ez nem probléma.  Amúgy is jó ötlet ezt eszegetni, mert a brokkoli egy csodazöldség. Javulhat pajzsmirigy problémánk, maga a zöldség is antibakteriális hatású, és még a stresszt is csökkenti valamelyest. 
A finom olajos magvak is jöhetnek, persze csak módjával, mert magas kalória tartalmúak. 
Ha reggelire zabpelyhet fogyasztunk, akkor napi szükségletünk harmadát már be is vittük szervezetünkbe. Ráadásul vashoz, és fehérjéhez is jutunk.
Aztán ott a mák, amit mi magyarok nagyon is szeretünk, és cinktartalma is jelentős. 
A hüvelyesek szintén tartalmaznak egész szép mennyiségben cinket, egy leves, vagy főzelék elfogyasztásával már sokat tettünk egészségünkért.
Aztán ott a kakaó, és a tojásnak a sárgája, ezek is egész szép mennyiséget tartalmaznak. 
Ezek a felsoroltak is mutatják, hogy egy viszonylag változatos étrenddel bevihető a napi szükséglet. Érdemes utána olvasni, hogy melyik élelmiszer mennyi cinket tartalmaz. 
Úgyhogy ha meg vagyunk győződve a C-vitamin megelőző hatásáról - nyugodtan szedjük, de próbáljunk meg vegyesen táplálkozni, hogy a napi szükséges - felnőtteknek 15 mg, gyermekeknek kevesebb - szükséges mennyiséghez hozzájusson szervezetünk, ezáltal sokat teszünk a téli szipogós időszak elkerüléséért.
Fotó: Pixabay